Od letošního Webexpa uplynuly téměř dva týdny a já se dostávám k zápiskům, které jsem z něj pořídil. Zjišťuji, že jsem papíru popsal opravdu hodně a tak mě teď čeká nemilý úkol, krácení a škrtání do formy, ve které to nebude úplně tl;dr;.

Organizaci festivalu bych pochválil za rozmístění přednáškových sálů, které byly od sebe letos všechny co by kamenem dohodil a tak nebyl problém stihnout vše, co člověk vidět chtěl (nepočítáme li kolize, které zde stejně jako na hudebních festivalech prostě jsou a nic s tím nenaděláme). Skladba řečníků lákala. Kapacity ze Slacku, Applu, MailChimpu nebo Skypu slibovaly předat spoustu zajímavých informací a v reálu skutečně nebylo moc přednášek, ze kterých bych odešel nespokojený.

Amit Paunikar

Find your inner product manager

Amit, který pracuje v pražské pobočce Skypu (je prý jedna z největších na světě), zdůraznil, že product manager (PM) je takový CEO produktu a je zodpovědný za všechna jeho selhání. Přirovnal PM k chobotnici kde každé chapadlo mělo symbolizovat nějaký důležitý skill. Nezapsal jsem si všechny, ale zaznělo zde, že by měl se svým týmem jednat jménem svých klientů, do kterých by měl mít schopnost se vcítit. K tomu měl také jeden citát:

Nezáleží na tom, jestli ve svém hotelu nabízíte kaviár, když vaše pokoje nemají koupelny.

tedy, že důležité je uspokojit základní potřeby zákazníků a až pak je vhodné zaměřit se na nějaký ten benefit navíc. Další důležitou schopností PM podle Paunikara je přemýšlet ve třech časových dimenzích. V dlouhodobém výhledu (roky), ve střednědobém výhledu (měsíce) a v okamžitém výhledu (dny). Jako špatný příklad dlouhodobého plánování byla uvedena firma Kodak, které s novými technologiemi ujel vlak. Jako příklad nutnosti být připraven na okamžité podněty byl zase uveden Facebook. Dobrý Produktový manažer by si měl podle Paunikara také vyzkoušet práce na pozicích svých podřízených, tedy například sednout si na zákaznickou podporu nebo zkusit si v reálu svůj produkt prodávat zákazníkům. Důležitýmo bodem byl také apel na to, aby se PM řídili správně interpretovanými daty a nikoli vlastními názory či doměnkami.

V přednášce také zaznělo, že PM musí přemýšlet ve velkém. Za příklad byl dán Elon MUsk, který by nikdy bez velkých plánů svých úspěchů nedosáhl.

Karel Smutný

Analýza dokázala @

Karel nejprve s dobrovolníky z publika na hře podobné tiché poště ukázal, že někdy může osoba analytika proces tvorby produktu zkomplikovat a znepřehlednit. Analytik se může stát profesí, která týmu zkrátka nic pozitivního nepřináší a je zde navíc. Základní prevencí tohoto stavu je komunikace mezi jednotlivými osobami v týmu. Tedy například  zadavatel projektu, analytik a designér by si spolu měli sednout a práci konzultovat. Pokud jsou od sebe procesy zadavatel -> analytik a analytik -> designér odděleny, je zde prostor ke zkreslení a tudíž i chybám. Zaujala mě také část přednášky, ve které Karel mluvil o tom, že příliš podrobné zadání, které je příznačné pro model vodopádu, může být často složité k pochopení a proces brzdit. Nakonec potěšila písnička avizovaná už na začátku přednášky. Analyza dokazala hovno od Slobodné európy.

Jiří Hana

Kontextová analýza textu

Působivá byla přednáška Jiřího Hany z Geneea. Představil nástroj této společnosti, který umí velmi přesně analyzovat rozsáhlý text na základě kontextu. Z textu dokáže rozspoznat například informace o osobách, značkách nebo lokalitách. jako příklad sloužila kontextová analýza textu ze všech dílů Haškova Švejka. Výstupem bylo více časových os, na kterých nástroj například dokázal identifikovat osoby nebo města, o kterých se v knížce v daném období mluvilo. Zatím jsem se nezajímal o to, kolik nástroj stojí, ale v kombinaci se scrapováním webových stránek by to mohla být hodně užitečná pomůcka při větších analýzách klíčových slov.

J. Christian Andersen

The future of marketing

Tato přednáška se týkala zejména vztahu ke klientům a objevování nových možností v marketingu. Christian uvedl své povídání příhodou, kdy v San Franciscu čekal na kafe v jedné vyhlášené kavárně příliš dlouho a napsal jí proto stížnost na Facebook. Kavárna zareagovala téměř okamžitě se slovy, že mají podstav zaměstnanců a proto obsluha trvala déle než obvykle. Rychlá reakce na připomínky je nutnost, způsob odpovědi ale zdaleka nebyl ideální. Ideálním by prý bylo, kdyby takovémuto nespokojenému zákazníkovi nabídli kávu zdarma při příští návštěvě, čímž by si ho mohli získat na svoji stranu. Objevování nových příležitostí marketingu ukázal na historické fotografii ženy s cigaretou. Jednalo se o slavnou herečku a byla to kampaň, která cigaretovým koncernům získala zcela novou, do té doby nepřístupnou, cílovou skupinu, ženy. Dalším zmíněným příkladem byl případ banky v Brazílii ze Sao Paula. Toto město je fatálně zasaženo nadměrným automobilovým provozem a kampaň banky spočívala v tom, že sponzorovala jízdní kola, která dopravu z místa na místo lidem výrazně zrychlovala. Spojit svoji značku s dobrým záměrem je základ.  Jako nezbytné byl také zmíněn monitoring uživatelské spokojenosti.

Noz Urbina

Multidimensional content strategy

Noz mluvil o tom, že přizpůsobování firem aktuálním trendům ve tvorbě internetového obsahu je velmi pomalé. Klíčem k úspěchu však není se trendům pouze přizpůsobovat, ale hlavně trendy předvídat. Uživatelská zkušenost s webem má prý 4 dimenze, délku, šířku, hloubku a čas. Většina webdesignerů přitom přemýšlí při návrhu hlavně nad prvními dvěma, tedy tím, jak bude web vypadat. Klíčová je přitom v současnosti hlavně hloubka webu, kterou Noz reprezentoval pojmy jako Sociální media nebo Lazy load. Multi dimenzionální obsah ukázal na typickém tweetu. Můžeme v něm najít vazby na lidi a značky (ostatní uživatelé twitteru), ve spojení s dalšími entitami, které jsou reprezentovány například hashtagy a odkazy. Při tvorbě obsahu zdůrazňoval význam metadat, jako nástroje, který dodává obsahu kontext.

Dalším používáním této stránky souhlasíte s používáním Cookies. Více informací

Nasatevní Cookies na této stránce je nastaveno na "Povolit cookies", aby vám její návštěvnost přinesla pokud možno, co nejlepší uživatelskou zkušenost. Pokud budete dál pokračovat v používání tohoto webu bez změny nastavení cookies nebo kliknete na "Přijmout", dáváte ke zpracování Cookies souhlas.

Zavřít